23 Haziran 2014 Pazartesi

Android Google Play Store Manuel Uygulama Yükleme

Selamlar bu yazımda resimler ile XE5'de hazırladığımız uygulamanın nasıl Google Play Store için sitesinden yüklendiğini anlatacağım. Bu adımları izlerken google play hesabınızın var olduğunu kabul ediyorum, olmayanlar googleden araştırıp kolayca açabilirler. Göndereceğimiz APK; provizyon alınmış ve imzalanmış olması gerekmektedir. Yani DEBUG halindeki değil RELEASE halinde olmak zorunda. Resimler anlatıma başlayalım: Adım 1: Resimde gördüğünüz adımları tek tek uygulayalım.



Adım 2: Uygulamamızı kaydettiğimiz dizi içerisinden "\Android\Release\Akdeniz\bin" dosyasının içine kadar girelim ve 2. resimde gördüğünüz .apk dosyasını kolaylık olması için masasütüne kopyalayalım.



Adım 3: https://play.google.com/apps/publish/‎ adresine giriş yapılır. Adım 4: Ekranın orta kısmında gelen aşağıdaki resimdede göreceğiniz gibi "Yeni uygulama ekle" butonuna basarak APK yükleme sayfası açılır.



Adım 5: Ekrana gelen yerden uygulama dili ve uygulamamızın Google Play Store'de gözükmesini istediğiniz ismi yazılır ve APK yükle butonuna basılır.



Adım 6: %100 olup APK dosyanız yüklendikten sonra ayarlarını yapacağınız kısım açılır bu kısmı ben önce doldurduğum için bilgi amaçlı tek ekran resmi yüklüyorum fakat resimde kırmızı kutu içerisine alınmış 1. numaralı yere tıkladığınızda göreceğiniz üzerine uygulamanızın yayınlanması için zorunlu doldurmanız gereken yerleri orada size söylecektir. Eğer orada yazan zorunlu yerleri tamamlarsanız yine aynı  yere basınca göreceksiniz ki uygulama yayınlamaya müsait hâle gelmiştir. Yayınla butonuna basınca ortalama 1-3 saat arası bir sürede uygulamanız Google Play Store'de hizmete açılmış olacaktır.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder